RORO na onroad MČR

Již druhou sezónu se členové RORO (ač s podivem) účastní on-roadových závodů v Bohumíně. Takovou stálicí byl Aleš Trojka se svou formulí, který si ale po dlouhém přemlouvání pořídil na začátku sezóny podvozek Xray a připojil se tak ke mě do kategorie Stock. Netrvalo dlouho a i náš další velice aktivní člen přesedlal z pozice diváka do jezdce a pořídil jsi podvozky do obou výše zmíněných kategorií. Nebudu dlouho napínat… Ano, byl to Tomáš Foltýnek. Málem bych zapomněl zmínit našeho nováčka na poli onroad – Báňu alias Tomáše Kuklu, kterého jsme bohužel tuto sezónu na startovním poli zas tak moc neviděli. Bohužel poslední dva zmínění chtěli ještě potrénovat a tak svůj start na MČR posunuli na příští sezónu.

Při rychlém ohlédnutí za letošní sezónou si lze povšimnout stabilních výsledků Aleše v kategorii F1 a to mezi prvními třemi v B skupině. Za to jeho progres v kategorii Stock stojí za pochvalu. Dle svých slov do této kategorie nastoupil v podstatě jenom proto, aby zabil nudu mezi jednotlivými jízdami.

“Nečekal jsem, že mě to bude tak bavit, ale díky stejným propozicím jednotlivých modelů je ta kategorie tak úžasná. Ještě když k tomu naladíte podvozek, to je teprve poježdění. Mě to baví víc jak ty formule… .” Říká Aleš.

Pozn pod čarou:
Ke dni 23.3. prodal svou milovanou formuli, takže nekecal… 😀

Dost bylo řečí, jdeme závodit… . Jako již tradičně, Luděk zahájil závody rozpravou a okolo 9h naopak nečekaně pro nás, před samotnými kvalifikacemi se jel měřený trénink, který rozdělil závodníky do skupin podle výkonů. Proto  první kvalifikace začínaly o něco později.
Mezi účastníky závodů nechyběli ani zahraniční závodníci a to především z Polska. Kategorie Stock, ve které nás reprezentují naši dva borci se těšila celkovému počtu 15 jezdců. 

Jako již tradičně jsem pokukoval o účasti v A finále, bohužel kvůli spadlému řemínku v druhé kvalifikaci jsem v té poslední startoval z poslední pozice. Bohužel pro mě, soupeři dělali daleko méně chyb atak jsem skončil přesně pod čarou. Výsledkem po kvalifikacích bylo 11. místo, pro Aleše start do finálových jízd znamenala 13. pozice.

Finálové jízdy skupiny B byly v takovém komorním provedení 5 jezdců. Po první finálovce nebylo pochyb o, že RORO tuto skupinu “ovládne” Aleš druhý a já na prvním místě s přehledným náskokem několika sekund. Druhá finálová jízda v podání skupiny B připomínala spíše demoliční derby než závody MČR…. A to nejen u RORO jezdců, nýbrž u celé skupiny. Škoda mluvit, Aleš raději z jízdy odstoupil aby ušetřil model případného poškození. Já se díky svému jízdnímu stylu v jednu chvíli propadl na poslední příčku, což při mých ambicích na první příčku je naprosto nepřípustné…. Když si odmyslíme většinu jízdy a zaměříme se pouze na zajímavé momenty, tak se jednalo o poslední kolo. Konkrétně poslední čtyři zatáčky, kdy se mi podařilo dohnat vedoucího jezdce z Polska. V předposlední táhlé zatáče, za povzbuzování Aleše, jsem to před něj “poslal” a dostal se tak zpět na první příčku. Ale jak se říká pýcha předchází pád. V poslední zatáčce jsem se řídil heslem: “Kdo brzdí, nevyhrává” , pravoúhlou zatáčku jsem jen pod plným plynem a světe div se.,. ono to auto v takových chvílích vůbec nezatáčí. Výsledkem bylo druhé místo s rozdílem 4 setin sekundy (o 0,04 sekundy).

Do poslední finálové jízdy jsme s Alešem nastoupili motivovaní, výsledkem byly námi obsazení první dvě pozice. Což by nebyl až takový problém, já měl celkem jasnou první příčku, bohužel Aleš díky mé úžasné druhé jízdě přišel o celkovou druhou pozici. Ano celou cestu domů se mnou nepromluvil… .

To byla RORO účast na MČR cestovních modelů.
Celkové výsledky najdene na 
http://www.myrcm.ch/myrcm/main?pLa=cz&pId[E]=1&dId[E]=46121&hId[1]=arv

Děkujeme Luďkovi a dalším pořadatelům za úžasný závod, sezóně 2020 ZDAR!

Za RORO
Martin Matúška

Sdílej