1.RC!!! Ostrava Cup

První závod zimní sezóny je za námi, kdo se alespoň přišel podívat, zjistil že to není tak jednoduché jak se zdá. Dovolím si říct, že onroady jsou těžší než offroady.  A to nejen kvůli rychlosti, ale také kvůli naprosto jinému stylu jízdy. 

A teď k závodům….
Na start nastoupilo celkem 28 závodníků ve čtyřech kategoriích. Protože RORO jezdí převážně kategorii 1/10 Stock další kategorie jsem moc nesledoval. Ale pro někoho by mohla být zajímavá i nejrychlejší kategorie  1/10 LeMans.
Nicméně jelikož se nejednalo o závod série Le Mans, ale nýbrž o nový seriál – Ostrava Cup, tak se už do finálovek nepočítalo nejrychlejší kolo z kvalifikací, ale dvě nejlepší ze tří kvalifikačních jízd. Toto všechno se odehrávalo na nejrychlejší trati co si za svou kariéru vybavuji. Libor se s tím nemazal a po třech “full gas” rovinkách vymyslel lehce technickou “šikanu”. Suma sumárum… základem bylo jet stopu a nedopustit se sebemenší chybičky, protože na téhle trati každé vyjetí ze stopy znamenalo ztrátu drahocenných setinek a ty se obtížně získávaly zpět. (mě se tyto chyby několikrát hodně vymstily).

V naší kategorii (1/10 Stock) bylo přihlášených celkem 10 jezdců. Z praktických důvodů jsme startovali ve dvou skupinách po 6 a 4.
Jelikož jsme jako RORO už známí a ostřílení závodníci (pozn autora: ostřílený vychází z fráze “sestřel toho před tebou”) tak jsme s Alešem startovali v první kategorii s nejvíce jezdci.

Kvalifikace dopadly obstojně, Aleš startoval z pěkného 5. místa a já to vytáhl až na 3. místo. Ale je nutno podotknout, že jezdil rychlé časy bohužel i malé chybičky znamenaly velkou ztrátu, přesto všechno mě místy hodně potrápil a kolikrát ten rozdíl nebyl až tak znatelný. 

Finálové jízdy se jely celkem čtyři a do výsledného pořadí se počítaly tři nejlepší výsledky.
Starty do finálovek zvládal Aleš daleko lépe než já. První  4 zatáčky jsem pravidelně vymetal každou pokličku a postupně se tak propadl na zadní pozice. Alešovi zase finálovky celkem vycházely – průměrné časy na kolo pod 13s best lap za 12,2s (to jsem neměl ani já…). Bohužel díky těch drobných chybiček to vystačilo jen na 5. místo.
Já díky svým letům přes pokličky jsem na stupně vítězů ani nepomýšlel, když najednou přišla poslední finálovka. V jednu chvíli jsme jeli vláček 4 aut: Lippich Adrian, Lippich Arkadiusz, Já a Aleš vše v rozmezí 500ms.
V tuhle chvíli každý dostane pocit, že je rychlejší než ten předním, jenže tohle je kategorie stock… stejné motory, stejné převody = STEJNÁ RYCHLOST!!! Na předjíždění není výkon, když si držíš stopu není kudy…

S postupem času se Aleš s Adrianem odpojili a vedli svůj souboj o 4. příčku. Kdežto ja se Arkadiusze držel na milimetry myslím si že rozdíl 0,007s v kole hovoří za vše. Nakonec sem se dočkal dvě kola před koncem udělal chybičku (v zatáčce vyjel vnější stopu). Dvě kola před koncem jsem se tedy dostal na druhé místo, které jsem uhlídal a díky tomu uhájil celkové 3. místo. Aleš i přes rychlé časy to nestačilo, tudíž 5. místo.

Děkujeme všem zúčastněným a Romanovi za skvělou atmosféru. 

Ještě malá technická vsuvka:
Kategorie stock se dočkala malé úpravy pravidel na tuto sezónu. A to povolení jiných motorů než byly dosavadní LRP X20 a X22 17,5T a to HW just stock 13,5T a Muchmore fleta V2 taky s 13,5T.
Poslední zmíněný motor i přes stanovený převod nemá konkurenci. Tento motor měl ve svém modelu Przemek Wicher a výsledkem bylo že každému z nás ujel o jedno kolo. Abych mu nekřivdil, na finálovky motor změnil a výsledky se rapidně změnili. Přesto všechno musím přiznat, že na jeho výkony nikdo z nás neměl. Ale je zajímavé jak konstrukčně stejné motory mohou být tak jiné. V řeči čísel to znamená rozdíl zhruba 6000 otáček.

Více informací na:

http://www.myrcm.ch/myrcm/main?dId[O]=6&pLa=cz&dId[E]=49016&tId=E&hId[1]=org#

Sdílej